Voor verwijzers

Welkom op de pagina voor verwijzers. Deze sectie is speciaal ontworpen voor huisartsen en andere zorgprofessionals die cliënten willen doorverwijzen naar Psychologen.nl. Wij hechten veel waarde aan een goede samenwerking met onze verwijzers en streven ernaar om het proces zo soepel en duidelijk mogelijk te laten verlopen. Hieronder vindt u alle benodigde informatie voor het doorverwijzen naar onze praktijk.

Verwijzingen en Vereisten

Al onze locaties zijn eenvoudig te vinden op ZorgDomein onder de naam Psychologen.nl. U kunt verwijzingen gemakkelijk via ZorgDomein verzenden, maar wij accepteren ook verwijzingen per post of e-mail. 


Het is belangrijk dat de verwijsbrief de volgende gegevens bevat: 

  • - Datum van afgifte 
  • - AGB-code van de verwijzer (bij waarneming volstaat de AGB-code van de praktijk) 
  • - Vermoeden van een DSM-stoornis 
  • - Vermelding of het gaat om basis of specialistische GGZ 
  • - Aanduiding of het een heraanmelding of eerste aanmelding betreft 
  • - Handtekening van de huisarts of een stempel van de praktijk 


Om de communicatie te optimaliseren, hebben we een speciale overleglijn voor verwijzers ingericht. Heeft u vragen of wilt u een casus bespreken? Dan kunt u direct contact met ons opnemen via: +31653808938.

Wachttijden per Locatie

Wij begrijpen dat wachttijden een belangrijke factor zijn bij het doorverwijzen van cliënten. Onze wachttijden variëren per locatie, en wij doen ons best om deze zo kort mogelijk te houden. Hieronder vindt u een overzicht van de actuele wachttijden per locatie: 


  • - PTG: 2 tot 3 weken 
  • - Radesingel: 2 tot 3 weken 
  • - Meerstad: 2 weken
  • - Bimre-GGZ: 6 tot 8 weken 
  • - Indaad: 3 weken 

Veel gestelde vragen

Voor een duidelijk overzicht van het verloop van behandeling hebben wij een visuele tijdlijn onderaan op onze homepagina staan. 

Psychologen.nl kent vier locaties: Bimre-GGZ in Amsterdam, Radesingel in Groningen, PTG in Groningen en Meerstad in Groningen. Klik hier voor verdere informatie over onze locaties. Verder kunt u ons online bereiken via e-mail: info@psychologen.nl en via Whatsapp

Psychologen.nl streeft ernaar om wachttijden zo laag mogelijk te houden zodat cliënten zo snel mogelijk geholpen kunnen worden. Het kan echter voorkomen dat door de grote vraag naar onze expertise er een wachttijd ontstaat. Onze actuele wachttijden kunt u per locatie vinden bij onze locaties

Zeker! Op onze website zijn alle psychologen te vinden, met daarbij een kort stukje over henzelf. U kunt per locatie zien welke psychologen hier werken. Heeft u voorkeur? Dan kunt u dit naar ons mailen of meenemen in de verwijzing van uw huisarts. Let op! Dit kan wel betekenen dat u langer moet wachten voordat een bepaalde psycholoog een intake met u kan plannen.

EMDR staat voor eye movement desensitization and reprocessing. Dit is een vorm van therapie voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van een schokkende, pijnlijke of angstige gebeurtenis. U kunt hierbij denk aan: - Een ongeval of verwonding
- Ernstige ziekte
- (Seksueel) misbruik
- Mishandeling/geweld (of getuige van)
- Oorlogssituaties
- Natuurrampen
- Getuige van delicten.
Voor meer informatie over onze verschillende behandelingen, klik hier

Psychologen.nl heeft in 2024 met veel zorgverzekeraars een contract. Klik hier voor het volledige overzicht. 

Als wij geen contract hebben met uw zorgverzekeraar betekent dit niet dat u geen vergoeding voor behandeling kunt krijgen. De declaraties van onze behandelingen dient u zelf in bij uw zorgverzekeraar. Hoeveel u vergoed krijgt verschilt per verzekeringsmaatschappij. U kunt voor meer informatie hierover contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Zij kunnen u verder informeren.

Ja, dat kan. Als de behandeling via uzelf loopt betekent dit dat u zelf de behandeltarieven betaalt. In dit geval heeft u geen verwijsbrief van de huisarts nodig maar kunt u zich direct bij ons aanmelden. Dit kan via het e-mail adres info@psychologen.nl of via whatsapp: 050-3180027. Let op! Dit kan alleen als u een zorgverzekeraar heeft met wie wij geen contract hebben. Meer informatie over de gecontracteerde zorgverzekeraars en behandeltarieven vindt u hier.

Heeft u feedback over de behandeling of uw behandelaar? Schroom niet om deze ook al tijdens de behandeling te delen; in een gesprek of per e-mail. Als we weten wat u niet of juist wel prettig vindt, kunnen wij uw behandeling hierbij beter laten aansluiten. Daarnaast stellen wij het op prijs als u een beoordeling achterlaat op Zorgkaart Nederland. Natuurlijk is het fijn als mensen positief zijn, maar kritische feedback is ook welkom. Bij het einde van elke behandeling meten we ook met een vragenlijst hoe u, de cliënt, de behandeling hebt ervaren. Deze vragenlijst heet de CQ-index.

Voor meer informatie over klachten klik hier.

Aan het einde van elke behandeling vragen we u, als cliënt, om een vragenlijst in te vullen waarin u uw ervaring met de behandeling beoordeelt. Deze vragenlijst heet de CQ-index (Consumer Quality Index) en is speciaal ontworpen om de kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van cliënten te meten. De resultaten van deze vragenlijst, zoals schaalscores en rapportcijfers, kunnen we vergelijken met andere zorgaanbieders die dezelfde CQ-index gebruiken. Dit stelt ons in staat om objectief "appels met appels" te vergelijken, waardoor we waardevolle inzichten krijgen om onze zorgprocessen continu te verbeteren.


Resultaten - Cliëntervaringen 2023

In 2023 (van januari tot en met december) vulden onze cliënten de CQ-index in. Onze scores:

  • Bejegening (1-5): 4,75
  • Informatie behandeling (1-5): 4,13
  • Samen beslissen (1-5): 4,51
  • Uitvoering behandeling (1-5): 4,29
  • Rapportcijfer (0-10): 8,12


Deze resultaten geven ons waardevolle feedback en helpen ons om onze zorg steeds verder te optimaliseren.

 Wij werken volgens het zorgprestatiemodel, een nieuwe manier van organiseren en vergoeden binnen de geestelijke gezondheidszorg. Dit betekent dat de kosten per sessie worden vergoed in plaats van op basis van de diagnose. Voor u als cliënt betekent dit meer inzicht en duidelijkheid over de kosten van uw behandeling. Elke sessie, zoals een intake of behandelconsult, wordt apart gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Hierdoor heeft u meer transparantie en flexibiliteit binnen uw behandeltraject. Wij informeren u altijd vooraf over de verwachte duur en kosten, zodat u precies weet waar u aan toe bent. Voor meer informatie over het zorgprestatiemodel, klik hier. 

Meer weten over hoe wij u kunnen ondersteunen?

Maak een afspraak